Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Sverige language:svenska
Flemming E 011.jpg

Vår distribution är speciell eftersom den till största delen äger rum på natten när kunderna inte är på plats.

natkørsel.jpg

Enkel registrering av den exakta mängden levererade varor och antalet tomma pallar och lådor som returneras

Schulstad

Bevis på leverans, ruttlistor och navigering med Mobil arbetskraft

AMCS mobila lösning ger bevis på leverans, ruttlistor och navigering på förarens smartphone.

Schulstad Denmark grundades 1880 och har sedan dess arbetat med att förbättra den danska brödkulturen med tyngdpunkt på traditionell brödtillverkning. Från 3 bagerier och distributionscentraler producerar och distribuerar mer än 800 anställda med hjälp av 80 lastbilar dagligen till 2 700 återförsäljare planerade längs 110 rutter.

Utmaningen

Niels Holm, logistikchef på Schulstad Denmark: ”Vår distribution är speciell eftersom den till största delen äger rum på natten när kunderna inte är på plats. Därför behöver vi en lösning som dokumenterar bevis på leverans. Vi har smala tidsfönster och måste kunna dokumentera att vi uppfyller dem.”

Lösningen

”För att kunna uppnå förstklassig kundservice är vår affärsmodell att erbjuda kunderna de leveransscheman de önskar. Så småningom vill vi expandera lösningen med aviseringar som automatiskt skickas till kunden vid förseningar eller ändringar eftersom vår distribution är beroende av t.ex. trafikförhållanden.”

Den mobila lösningen från AMCS gör det möjligt för Schulstad att uppnå bättre kundservice. Niels Holm förklarar: ”Förutom att våra förare tar emot detaljerade ruttlistor på sina smartphones har de tillgång till bilder och beskrivningar av var de ska placera varorna. Det är en stor fördel för oss och våra kunder vad gäller byten och substitut.”

Resultatet

Med AMCS mobila lösning är det möjligt för Schulstads förare att registrera det exakta antalet levererade varor och hur många tomma pallar och lådor som returneras.

  • Stora fördelar med att implementera systemet:
  • Planerings- och mobil lösning integrerad i ett system
  • Bevis på leverans hos kund enligt tidsfönster
  • Ruttlistor med direkt åtkomst till navigering från mobil enhet
  • Stora besparingar beträffande anskaffning och underhåll av maskinvara och mer

Mer information

Besök vår webbplats eller kontakta vår försäljningsavdelning för att upptäcka vad ett avancerat optimeringssystem kan göra för din organisation. Vi hjälper dig gärna utforska vilka fördelar ditt företag kan uppnå.

IMG_6865.JPG

Begär en demo

Groningen truck underground bins

Sustainable waste collection in liveable cities using forecasting algorithms

Free webinar for municipalities, waste management companies and waste transporters

Join us for a free webinar hosted by Martijn Schimmer as he explores the advantages of using intelligent route optimisation software for collecting your containers (above and/or underground) on 18 June 2019. Sign up now

Sign up now