Fordon_Sundbyberg_4.jpg

21 maj 2019

Ragn-Sells och AMCS Group ingår partnerskap för att möjliggöra intelligent vagnparks- och logistikoptimering

När tillväxt och miljövänlighet verkligen går hand i hand

Ragn-Sells har valt AMCS Group som sin logistik- och transportplaneringspartner för att optimera uppsamlingen av kommersiellt, bygg- och farligt avfall. AMCS och Ragn-Sells samarbetar för närvarande med att genomföra AMCS lösning för vagnparkshantering hos Ragn-Sells.

”Efter en grundlig undersökning av flera leverantörer av transportoptimeringsprogram, framgick att AMCS lösning var den bäst lämpade för Ragn-Sells operativa behov”, säger Vidar Svenning Olsen, chef för Group Function Operations på Ragn-Sells.

Ragn-Sells har en omfattande logistikverksamhet och nätverk på plats med goda möjligheter för optimering, som inte bara kan hjälpa företaget att minska kostnaderna utan framförallt gynnar miljön genom deras minskade koldioxidutsläpp.

”Avfallshantering och -transport kräver en bredare planeringsstrategi än allmän distribution. Kombinerat med ett smidigt och användarvänligt gränssnitt är vi är mycket glada över att samarbeta med AMCS inför framtiden”, fortsätter Vidar Svenning Olsen, Ragn-Sells.

Den valda lösningen från AMCS består av en ruttplaneringsmodul för maximal ruttoptimering före avfärd, en operativ planeringsmodul för dynamisk ruttoptimering och -underhåll, ad-hoc-order samt optimering och övervakning i realtid. ETA-beräkningarna i realtid förtjänar också att nämnas. Lösningen innehåller också flera mindre tilläggskomponenter som ger ytterligare funktioner – en mobil lösning för förare, en webbportal för transportörer och en portal för levande GPS-spårning.

AMCS har åtagit sig att hjälpa avfallshanterings- och återvinningsföretag över hela världen att minska sin klimatpåverkan genom optimerade logistik- och transportverksamheter. Genom att använda mjukvarulösningar som intelligent ruttoptimering, kan avfalls- och återvinningsbranschen kombinera dagens cirkulära ekonomiagenda med sina sociala ansvars- och affärsmål för morgondagen. Lasse Jiborn, chef för Intelligent Optimisation på AMCS, kommenterade:

”AMCS är mycket glada och stolta över att få samverka med Ragn-Sells mot en effektivare framtid med digital omvandling och miljövänlighet. Det är avgörande att stora aktörer som Ragn-Sells banar vägen i en avfallshanteringsbransch som har uppvisat motsträvighet inför förändring.”

Begär en demo

Groningen truck underground bins

Sustainable waste collection in liveable cities using forecasting algorithms

Free webinar for municipalities, waste management companies and waste transporters