Franzefoss truck.jpg

29 aug 2018

AMCS programvarulösning ska hjälpa Franzefoss förbättra avfalls- och återvinningsinsamlingen i Norge

Franzefoss beslut befäster AMCS position som ledande programvaru- och teknikleverantör på den nordiska och internationella marknaden för avfallsinsamling och återvinning.

Rutt- och verksamhetsoptimering Företaget AMCS Teknik Affärssystem Nyheter

AMCS har idag tillkännagett ett nytt 5-årskontrakt med Franzefoss, ett av Norges största avfallshanteringsföretag.

Franzefoss har en årsomsättning på cirka 100 miljoner euro och över 250 fordon för avfalls- och återvinninginsamling på 22 platser. Enligt kontraktet kommer företaget att sammanföra och ersätta ett antal befintliga system genom att implementera AMCS-lösningarna Affärssystem och Intelligent optimering.  Det nya systemet kommer också att innefatta den senaste mobila tekniken för förarna. Implementeringen kommer att skötas av AMCS kontor i Köpenhamn och Sverige.

Truls Markussen, VD på Franzefoss, säger följande om investeringen:

”Under de senaste åren har Franzefoss letat efter en gemensam landsomfattande lösning som kan ersätta de fyra system som vi använder idag för vår verksamhet i Norge. Efter en noggrann utvärdering av olika leverantörer kom vi fram till att AMCS lösningar och erfarenhet av branschen passade bäst för Franzefoss. Vi ser fram emot att implementera systemet tillsammans med AMCS-teamet och gemensamt arbeta med att ytterligare utveckla systemet.”

AMCS försäljningschef Frank Bolso säger följande:

”Vi ser fram emot att arbeta med teamet på Franzefoss och hjälpa dem förverkliga de avsevärda kommersiella och operationella fördelar som detta nya system erbjuder. Detta är en långvarig samarbetsrelation som kommer att bidra till en kontinuerlig utveckling och förbättring av lösningen.”

AMCS Affärssystem har automatiserat hundratals back office-system hos kunder över hela världen. Den gemensamma plattformen för olika lösningar garanterar att systemen är ändamålsenliga, skalbara och framtidssäkra vilket leder till kostnadsbesparingar, förbättrad effektivitet och kontinuitet i verksamheten.

AMCS-produkten Intelligent optimering är en av världens ledande lösningar för ruttplanering och ruttoptimering. Det är bevisat att lösningen bidrar till avsevärt minskade kostnader och förbättrad kundservice samt upp till 25 % minskning av koldioxidutsläpp, körsträcka och körtid.

For more information on our Enterprise Management and Intelligent Optimisation solutions.

Begär en demo

truck_birds

Free webinar: Make your business more profitable using an intelligent and cloud-enabled route optimisation solution

Learn how modern businesses are leveraging advanced optimisation tools to drive exceptional efficiency within intricate logistics operations.

AMCS invites you to a free webinar on May 28th and June 4th were we discuss solutions for companies with complex operational planning and dispatching needs. Leveraging the software as a cloud-based solution (SaaS) will help you to manage costs and will ensure your company breathing agility and perpetual innovation at every turn. You will be able to stay focused when dealing with your most pressing business challenges.

Sign up now!